15 Nisan 2017

Soru

İçli dışlı olduğumuzda iç neredir dış nere?

12 yorum:

  1. Güzel soru.

    İçli dışlı, bir kişinin içi ve dışı anlamında değil, malum. Bir kişiye ilişkin bir ifade değil. İki kişi genellikle belki biraz daha fazla olduğu zamanlar da olur.

    Dışlı; o kişinin etrafındaki her şeyi bilmek.

    İçli; o kişinin herkesle paylaşamayacağı, herkese anlatamayacağı, belki hiç anlatmayacaklarına dek onun içini bilmek.

    Bu arada evlerine de girip çıkmalar, yediği içtiği ayrı gitmemekle de desteklenen bir anlatım :)))

    Umarım ders verir havasında olmamıştır; ama başka türlü nasıl anlatılabilirdi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Acemidemirci. Rica ederim, ders verme havasında olsa bile ne olur ki abla. :))
      Cevabın için teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Acemidemirci' nin satırlarını okuyunca elim varmadı yazmaya.. çünkü dersimi ezber ediyorum şu anda.. O kadar güzel yazmış yani :))) ama hazır buraya kadar girmişken, bir şeyler çiziktirmeden de edemedim.. affola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Momentos. Estağfurullah, ne affı. Selamlar, sevgiler...

      Sil
  3. Icli dışlı olduğunda iç ve dış bir bardakta buluşur. İçtiğin su ayrı gitmez ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Alev Abla. İyi bir bakış açısı. Sevgiler...

      Sil
  4. İçli-dışlı olmak; Senli-benli olmak gibi de düşünülebilir.
    İç kişinin iç dünyası, kimliği, kişiliği, o kişiye özgü özel alan.
    Dış, için dışında kalan alan, görülebilen, gözlenebilen, paylaşılan alan.
    Güvensizlik ortamında senli-benli olmak çok zordur elbette. Kişinin sınırlarını çizmesi, içli-dışlı olmak istemediklerine hayır demesi gerekir elbette. İnsanı anlamak, tanımak zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Makbule Abla. Cevabın bana İsmail Pelit'in okur okumaz hafızama yerleşen bir cümlesini getirdi: "bakışın gezindiği alan kişiye dahil midir".
      Sevgiler...

      Sil
  5. Herkesle icli disli oldugum icin hududum kalmiyor. O yuzden abuk sabuk sorular ve yorumlarla karsilasabiliyorum.
    Hudud sart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Jardzy. Hudutları koyarsak için de dışın da nere olduğu ortaya çıkar, diye aldım cevabını. :))
      Sevgiler...

      Sil
    2. Evaat!
      Ama icten icte hayir dedim)

      Sil
    3. Dıştan evet, içten hayır. O da iyiymiş. :)
      İzmirgil epey ısınmıştır.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git