29 Temmuz 2015

Karl Schmidt'in peşinde

Karl Schmidt diye bir adamı arıyorum arkadaşlar. Alman olduğuna dair duyumlar aldım. Karl Şımit diye okunuyormuş, çat pat Almanca bilen bir tanıdık söyledi. Ararsam kolay bulabileceğimi söyledi amcam. Dediğine göre Alman aksanı dünyanın her yerinde kendini belli edermiş. Dünyada Almanca bilen pek memleket yokmuş zaten, gittiği yerlerde İngilizce konuşması kuvvetle muhtemelmiş, bundan ötürü de Alman aksanlı İngiliz diye ararsam bulmam işten bile değilmiş. Geçen gün kahvede bu meseleyi açtım, birisi oradan söze girdi, şansımın az olduğunu söyledi. Şayet Karl Schmidt Alman değil de Hollandalı olsaymış daha rahat bulabilirmişim. Hollandalılar yüz metre öteden belli ederlermiş kendilerini çünkü. Yüzüne baktın mı anlarmışsın Hollandalı olduğunu. Hemen hepsi sarışınmış, çoğunluğu uzun boyluymuş ve saire. Boş boş konuştu durdu adam. Neye yarayacaksa konuştuğu... Öyle olmasaydı da böyle olsaydı cart curt... İşimiz o değil ki kardeşim, neticede bu adam bir Alman ve ben onu arıyorum, varsa aklında işime yarayacak bir yol, söyle. Bir başka gün de ortaokul İngilizce öğretmenime rastladım yolda, ona da meseleden söz ettim. O da ararken işime yarar diye küçük bir bilgi verdi, Karl Scmhidt Amerika'ya filan gittiyse adını Carl Schmitt diye yazdırmış olması muhtemelmiş. Hatta başka ülkelerde de bu adla dolaşabilirmiş, buna dikkat etmem gerekirmiş falan.

Karl Schmidt'i aramaya başlayalı da az zaman sayılmaz. Epey oldu yani peşinde koşalı. Kararlıyım, bulacağım. Kararlı olmasam kaç yazar gerçi, adamı bulmak zorundayım. Gelgelelim nasıl bulacağım? Amcam kolay bulursun diyor, fakat siz gelin bir de bana sorun. Hiç de kolay olmayacak. Ama bulacağım onu. Buraya yazmamın nedeni de o. Birden aklıma geldi, onlar bilir belki diyerek bir de arkadaşlara sorayım dedim. Bunca zaman neden akıl etmedim ki?.. 

Evet arkadaşlar, Karl Schmidt'i gören duyan varsa Allah rızası için bana bildirsin. Ben yarın Arjantin'e gidiyorum. Onu aramaya oradan devam edeceğim. Umarım eli boş dönmem. Bu arada siz de çevrenize bakıverin. Yabancı gördünüz mü yanına gidip bir bahaneyle konuşun, Alman aksanlıysa ya da doğrudan Almanca konuşuyorsa beni derhal haberdar edin. Unutmadan söyleyeyim, Karl Schmidt'in onu aradığımdan haberi yok. Hadi selametle...

2 yorum:

  1. Seni şakacı seni.
    Ankara beynini yedi senin yavrucak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu öyle şakaya gelecek bir mesele mi Allah aşkına? Karl Schmidt'ten söz ediyoruz burada.
      Jardzy sen sık sık yurt dışına gittiğin için özellikle senin gözünü dört açman gerekiyor.
      Sevgiler...
      Sev

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git