13 Mayıs 2015

Ata binen imparator

21 Aralık 1917'de Köln'de doğdum. Birinci Dünya Savaşı'nın en berbat açlık yıllarında babamın sekizinci çocuğu olarak geldim dünyaya; babam, çocuklarından ikisini daha erken yaşlarında toprağa vermişti. Kendisi savaşa ve imparator soytarısına lanetler savururken, ben gözlerimi açtım hayata. Sonraları bir ara babam bana imparatoru heykel olarak gösterdi: "Bak orada, yukarıda," dedi, "uyuz atının üzerinde hâlâ Batı'ya doğru koşturup duruyor; oysa hanidir kendisi Doorn'da odun kırmaktadır." Ve bugün de o tunçtan uyuz atına kurulmuş, Batı'ya doğru koşturup durmakta imparator.
Heinrich Böll, Gül ve Dinamit.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git