6 Ocak 2015

Kısmet


2 yorum:

  1. Grange'in Kızıl Nehirler kitabını hatırladım. İsviçre'nin küçük bir üniversite kasabası. Halk neredeyse ikiye ayrılmış. Fiziken güçsüz ama zeki, akıllı, okumuş akademisyenler bir tarafta, kaslı, yapılı, dağcı halk bir tarafta. Bir sivri akıllı, bu iki tarafın çocuklarını birbirleri ile evlendirerek genetiği karışık ilerletmeye çalışır. Kütüphanede her çocuğun oturacağı yerlere isimlerini yazarlar, böylelikle dağlı halkın çocuğunu bir akademisyenin çocuğu ile karşılıklı oturtarak birbirlerini görmelerini, arkadaş olmalarını vs.vs. sağlarlar. Çünkü gençler de kendi çevrelerine takılıp yine kendi çevrelerinden evleniyorlar.
    Bazı kaderler kısmetle yazılmıyor bazen. Ya da öyle yazılmaması da o insanın kısmeti, bilemiyorum... Epey dolaylı bir örnek belki ama, kitabın bu noktası çok etkilemişti beni.

    Not: Grange bildiğin polisiye yazarı ama tıbbi alanda gazetecilik yapmış, kitaplarındaki bazı detaylar ilginçtir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Aze. İlginç bir kitaba benziyor. Benim kitaplığımda da Grangé'nin bir kitabı var, Kurtlar İmparatorluğu, kaç yıldır duruyor, sen şimdi adını anınca hatırladım, okumuş değilim, bu gidişle okuyacağım da yok ya, duruyor öylece, belki birilerine veririm.

      Bir-iki yıldır zihnime çeki düzen vermekle uğraşıyorum, bu gibi sözler bana epey anlamlı ve de mantıklı geliyor, seviyorum. Her insan kendisinin her şeyidir'e kadar gidecek bu galiba.

      Sağlıkla kal...

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git